امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
شناسه خبر : 606
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 20 جولای 2018 - 15:27 | | ارسال توسط :

بیت المال برای عموم مردم است نه آقازاده ها!

بیت المال برای عموم مردم است نه آقازاده ها! در روزهای اخیر بحث ویلاهای مصادره ای و رانت خواری برخی از همراهان سست کمربند، دل مردم را خالی می کند و متأسفانه این حس فساد را گسترش می دهد. اگرچه سطح نمودار “حس بی اعتمادی” و “حس فساد” از نمودار واقعی فساد بیشتر بوده و […]

بیت المال برای عموم مردم است نه آقازاده ها!

در روزهای اخیر بحث ویلاهای مصادره ای و رانت خواری برخی از همراهان سست کمربند، دل مردم را خالی می کند و متأسفانه این حس فساد را گسترش می دهد. اگرچه سطح نمودار “حس بی اعتمادی” و “حس فساد” از نمودار واقعی فساد بیشتر بوده و واقعاً فساد در جامعه به اندازه این حس ایجاد شده نیست اما باز چه باید کرد که برخی از بزرگان و اصحاب انقلاب و همرهان امام در اوایل انقلاب، که نان این انقلاب را خورده اند اما با برخی از کارهای خود بی اعتمادی را به صفوف مردم تزریق می کنند و باعث دلسردی مردم  می شوند.

وقتی حضرت علی بن ابی طالب آن علمدار عدالت، خلافت را به آب بینی بز تشبیه کرد، نشان از بی رغبتی به مطامع دنیوی و عدم عبور از بیت المالی بود  که از زمان خلیفه دوم شروع شد و در زمان عثمان به اوج خود رسید. اما مردم در این ۲۲ سال با این تبعیضها کنار آمده و وقتی امام علی علیه السلام فرمود: «به خدا سوگند بیت المال تاراج شده را هر کجا بیابم به صاحبان اصلی آن باز می گردانم،گر چه با ان ازدواج کرده یا کنیزانی خریده باشند زیرا در عدالت گشایش برای عموم مردم است».

ولیدبن عقبه ها و طلحه ها و زبیرها طاقت نیاورده و اعتراض کرده و گفتند ما بودیم که اسلام راپیش بردیم، ما زحمت کشیدیم حال تو ما را با مردم یکسان میدانی؟

چقدر این جمله این روزها آشناست: ما تلاش کردیم انقلاب پیروز شد. پدران ما هزینه کردند تا انقلاب به سرانجام رسید. سهم پدرانمان را از این انقلاب می خواهیم. این جملات را می توان در صحبت های برخی از بزرگان انقلاب خودمان و فرزندان و نوه های آنها هم مشاهده کرد.

امام اجرای عدالت را به جان خریده و در مقابل برادر نابینای خود کوتاه نیامده زیرا میدانستند عدالت مایه شکوفایی جامعه و رضایت عمومی مردم و خاموش شدن فتنه ها و اعتراض هاست. به همین خاطر جمل، صفین و نهروان را تحمل نمود. چرا باید دولتمردان و مسئولین (چند شغله هاو سهامداران چند شرکت و کارخانه و ویلا نشسته های روی بیت المال ) به جای همردیف کردن خود با مردم، تا درد گرانی و نداری انها را بچشند، آقازاده “زایی” نموده تا به جان بیت المال بیفتند و سهم ناحق خود را از این مردم باز پس بگیرند؟ و اینجاست که باید گفت مانند طلحه و زبیر نشوید که امام علی علیه السلام در مورد آنها فرمودند: «آنان برای کاری که در خورشان نبود، گردن افراشتند، ناچار گردنهایشان شکسته شد، دست باز داشتند».

آقایان، برادران، شما فرزندان این کشورید از سواری بر اسب بیت المال و کاخ نشینی دست بکشید، بپرهیزید از انحصارطلبی و رانت خواری در چیزهایی که همه مردم در آنها برابرند، تا درد مردم و فشار بر انها را درک کنید، تا اعتماد مردم به دولت و مسئولانشان برگردد.

تا زمانیکه عدالت اجتماعی به طور کامل اجرا نشود  مستضعفین مالی و فکری افزایش پیدا می کند و شما مسئول هستید در برابر ضعف هایی که مانع از پیشرفت کشور می شود. کسي که خود را به ساده زيستي عادت داده و دل از تعلقات دنيا کنده باشد، آمادگي کامل براي دفاع از حق مردم در برابر زورگويان را خواهد داشت. خدا نکند روزی توصیف امام علی درمورد گردن افراشته ها شامل حالتان شود، خود اقدام کنید و در کنار مردم قرار گیرید، مردم همیشه حامیان واقعی خواهند بود.

به راستی عمار خوب یادمان داده است که چگونه از حق دفاع کنیم و عدالت را از دولتمردان بخواهیم. اَینَ عماری که مقام معظم رهبری فریاد می زند در حقیقت همان عماری است که در مقابل بی عدالتی و فساد حاکمان وقت کوتاه ننشست و از عثمان و فسادهای ساختمانهای مجلل، قصر مروان  تقسیم پستهای دولتی میان خویشان و … و زیردستانش دادخواهی نمود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.