امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1279
  پرینتخانه » اجتماعی, پرونده ویژه تاریخ انتشار : 11 مارس 2022 - 0:00 | | ارسال توسط :
به گزارش فریاد خوزستان

فوری/ #گلفروش_رامهرمزی از چهارشنبه شب بازداشت شد

🔴 فوری/ #گلفروش_رامهرمزی از چهارشنبه شب بازداشت شد!   🔹چندروز پیش کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که یک گُلفروش، ازجمع آوری گل‌ها و گلدان‌های خود گلایه و گریه و التماس می‌کرد که این گُل‌ها و گلدان‌ها ظریف است و به من خسارت نزنید و قرارداد دارم. حالا متاسفانه خبر رسیده که بازداشت شده!   […]

🔴 فوری/ #گلفروش_رامهرمزی از چهارشنبه شب بازداشت شد!

 

🔹چندروز پیش کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که یک گُلفروش، ازجمع آوری گل‌ها و گلدان‌های خود گلایه و گریه و التماس می‌کرد که این گُل‌ها و گلدان‌ها ظریف است و به من خسارت نزنید و قرارداد دارم. حالا متاسفانه خبر رسیده که بازداشت شده!

 

🔻اما ماجرا چیست؟

 

🔹مسجد جامع رامهرمز در کنار حوزه علمیه شهر واقع است و بین مسئولین هر دو اختلاف وجود دارد. گُلفروش، مدت‌هاست یک ملکی را در کنار حوزه علمیه و مسجد جامع اجاره کرده و آنجا ساکن است. این ملک متعلق به حوزه علمیه نیست و حوزه علمیه هیچ سندی دال بر مالکیت این مکان ندارد.

 

🔸متاسفانه حوزه علمیه و مسئول مسجد جامع و امام جمعه شهر با همدیگر اختلاف دارند! سالهاست مسجد جامع شهرستان محل اختلاف حوزه علمیه، مسئول مسجد جامع، امام جمعه و اداره اوقاف است و بیش از ۱۵ سال است که مسئولین شهر نتوانسته‌اند این اختلافات را بین خودشان حل نمایند!

 

🔹حالا بدون آنکه دادگاه، به نفع حوزه علمیه یا مدعی دیگری، حکمی صادر کند و بدون طی روند کامل مراحل دادرسی و دادگاه و شورای حل اختلاف و بررسی مستندات، برخی مسئولین حوزه علمیه با هماهنگی دادستان شهر، اقدام به تخلیه گُل‌های گلفروش کرده اند. متاسفانه برخی طلاب حوزه هم بدون اینکه حکم ضابط داشته باشند، گل‌های این گلفروش را بصورت غیرحرفه‌ای، بار ماشین کرده و به یک پارک منتقل می‌کنند و کلی خسارت هم به گلفروش وارد می‌کنند. چون جابجایی گل ها و گلدان‌ها، یک کار ظریف و حرفه‌ای است و کار هر کسی نیست! خلاصه؛ مدتی بعد، مسئول مسجد جامع، مجدد گل‌فروش را به حیاط مسجد جامع منتقل می‌کند.

 

🔸حالا انتشار فیلم گلفروش به آقایان مسئول برخورده و دنبال این هستند که چه کسی فیلم گرفته و پخش کرده! در همین راستا، گلفروش مذکور چهارشنبه ۱۸ اسفند، ساعت ۱۰ شب جلب شده و تاکنون(۲۴ ساعت) در بازداشت به سر می‌برد.

 

🔹تماس ما بعنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر با مسئولین هم نتیجه نداده و پاسخگوی این قضیه نیستند. متاسفانه افکار عمومی را هم در نظر نمی‌گیرند.

 

🔸باید عرض کنیم جامعه ما بعلت مشکلات عدیده معیشتی مردم و نارضایتی عمومی، مستعد هرگونه تنش و التهاب و تشنج است. دادستان رامهرمز که سابقاً در اهواز هم بازپرس بوده، سال قبل در ماجرای میدان میوه و تره‌بار اهواز، دستور بازداشتِ #حسین_اسکندری خبرنگار تسنیم خوزستان را داده بود و این روحیه بدون نظر گرفتن افکار عمومی، مسبوق به سابقه است. احضار برخی خبرنگاران رامهرمز به علت تهیه گزارش تصویری از برخی مشکلات طی همین یکی دو هفته نیز بسیار عجیب است.

 

🔹قانون، راه‌حل اصلی حل مشکلات و اختلافات بین دستگاه‌ها و مردم است و هرگونه اختلاف و مشکلی باید طبق قانون و با منطق و بدور از لجبازی و التهاب آفرینی حل شود. حل معضل مسجد جامع و اختلافات بین مسئول این مسجد و سایر دستگاه‌ها باید به روش منطقی و صحیحی صورت بگیرد ولی اینگونه برخوردها و بازداشت شبانه یک دستفروش، نابجا و نادرست است. مگر این گلفروش چه کرده و چرا باید شبانه، آن هم در روزهای آخر هفته بازداشت شود که نتواند با وثیقه یا کفالت آزاد شود؟ از مسئولین دستگاه قضا و شورای تامین استان درخواست می‌شود این ماجرا را مدیریت کنند!

 

🔸لازم به ذکر است جناب آقای اژه‌ای رئیس دستگاه قضا اخیراً خطاب به قضات و مسئولین قضایی دستور داده بود از بازداشت موقت غیرضروری افراد ولو در حد یک شب اجتناب کنید. مگر برای جرم‌های قتل و امنیتی و …!

 

🔹شاید یک شب ماندن در بازداشتگاه، منجر به زیر و رو شدن زندگی یک شخص شود! نباید افراد و خانواده‌شان تحت فشار قرار بگیرند و قلوب‌شان از نظام اسلامی فاصله بگیرد. فیلم این دستور اژه‌ای در فضای مجازی موجود است!

 

❇️ منبع: پایگاه خبری یاران۳۱۳/ دفتر اهواز

www.yaran313.ir

❇️ هفته‌نامه فریاد خوزستان/ دفتر اهواز

www.faryadkhz.ir

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.