امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
شناسه خبر : 666
  پرینتخانه » کارآفرینی و اقتصاد تاریخ انتشار : 20 جولای 2018 - 16:11 | | ارسال توسط :

بازاریابی، نقطه آغاز و پایان هر کسب و کار

بازاریابی، نقطه آغاز و پایان هر کسب و کار برای راه اندازی هر کسب و کاری، شما از همان ابتدا باید به فکر بازاریابی برای آن باشید. اشتباه بزرگیست که تصور کنید بازاریابی، در مرحله آخر تصمیمات و فعالیتهایی است که ذیل ضرورت های کسب و کار انتخابی شما تعریف و اجرا می شوند. میتوان […]

بازاریابی، نقطه آغاز و پایان هر کسب و کار

بازاریابی، نقطه آغاز و پایان هر کسب و کار

Social engineering concept: horseshoe magnet capturing crowd of color human figures isolated on white background

برای راه اندازی هر کسب و کاری، شما از همان ابتدا باید به فکر بازاریابی برای آن باشید. اشتباه بزرگیست که تصور کنید بازاریابی، در مرحله آخر تصمیمات و فعالیتهایی است که ذیل ضرورت های کسب و کار انتخابی شما تعریف و اجرا می شوند.
میتوان گفت که بازاریابی، نقطه آغاز و پایان هر کسب و کار است و وارد شدن به فازهای عملیاتی راه اندازی کسب و کار، بدون تحقیق، جستجو و یافتن بازار مناسب برای آن کسب و کار، خطایی بزرگ و حتی در مواردی جبران ناپذیر است.
بازاریابی، یکی از بخش های اصلی کسب و کار است که تمرکزش بر افزایش و نگه داشت مشتریان فعلی و دستیابی بیشتر به مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان بالفعل است.
بازاریابی، موجب آگاهی مشتری از ویژگی های مختلف محصولات و خدمات می شود.
بازاریابی ۴ بخش را در بر می گیرد:
۱) شناخت مشتریان و محیط خارجی کسب و کار به کاملترین شکل ممکن و با تمام جزئیات.
۲) شناسایی فرصت های محیطی و انسانی کسب و کار مورد نظر و سرمایه گذاری روی آنها.
۳) استفاده از ابزارها و تکنیک های بازاریابی برای تحقق اهداف اصلی کسب و کار
۴) بررسی نتایج فعالیت های بازاریابی و معرفی راهکارهای بهبود و توسعه مستمر کسب و کار

راهکارهایی برای بازاریابی:
کارت ویزیت:
بهترین و در عین حال کوتاهترین آگهی هایتان را به صورت کارت تبلیغاتی برای بازار هدف خود ارسال کنید. سعی کنید کارت ویزیت شما دربرگیرنده مهمترین خدمات و محصولات و ویژگی های کار شما باشد.
کمک به مشتری برای یافتن محصولات مورد نیازش: برای مشتریان خود بر اساس نیازی که دارند بروشور بفرستید. نه اینکه تمام کارهایتان را در بروشور قرار دهید و بفرستید. بعضی کارهای شما به درد همه مشتری ها نمیخورد.
پیشنهاد ویژه: یک پیشنهاد فروش به صورت یک نامه برای مشتری که تازه از شما خرید کرده بفرستید. در این نامه از خرید قبلی او تشکر کرده و خبر از تخفیف ویژه برای خرید محصول پیشنهادی خود بدهید و برای این پیشنهاد شگفت انگیز، بازه زمانی تعیین کنید.
صرفه جویی در هزینه بازاریابی: اگر هزینه های بازاریابی برای شما سنگین است، میتوانید با کسی که محصولاتش به درد مشتری شما میخورد یا محصولاتتان مکمل یکدیگرند شریک شوید.
ارسال بروشور و کاتالوگ: بوروشورها و کاتالوگ های خود را در تمام نامه ها و سفارش های ارسالی به مشتریان خود قرار دهید.
همکاران تجاری: به همکاران تجاری خود که می دانید کار شما را تبلیغ میکنند یک کارت ویزیت بدهید.
فروشگاه اینترنتی داشته باشید: این کار برای معرفی محصولات جدید به مشتریان، دسترسی همیشگی آنها به لیست محصولات و آسانی خرید کردن از فروشگاه شما راه مناسبی است.
روی بازار کوچکتر تمرکز کنید: گاهی بهتر است روی بازار کوچکتر تمرکز کنید چون دیگران تمام تمرکز خود را صرف بازار بزرگتر کرده اند.
عدم توجه بیش از حد به رقابت ها: بعضی افراد آنقدر به رقابت ها فکر میکنند و در آن غرق میشوند که کار خود را فراموش میکنند و آن را درست انجام نمی دهند.
زمان تعیین کنید: حواستان باشد برای آیتم های تبلیغی خود ضرب العجل تعیین کنید.
فقط به فکر پول درآوردن نباشید: واقعا خدمات و محصولات با کیفیت به مشتری بدهید و آنها را راضی نگه دارید. در واقع حواستان باشد کیفیت را فدای کمیت نکنید.
جمعیت شناسی نواحی فروش: محل فروش محصولات خود را از دیدگاه جمعیتی، خصوصیات اخلاقی و سطح درآمدی بشناسید. به فرض شاید محصول شما از رده وضع مالی ساکنین آن محل خارج باشد. در این صورت کارتان در آن منطقه نمی گیرد.
مطمئن شوید که مشتریان شما به شما دسترسی دارند: نام و نشانی و شماره تماس خود را روی تمام اقلام تولیدی، ورقه های بسته بندی و فاکتورها قرار دهید.
کنار آمدن با پیشنهاد رقیب: اگر رقیب شما ۵۰% تخفیف برای چهار روز آخر هفته ارائه دهد و شما نتوانید به این مدت موجودی لازم را فراهم کنید یا از عهده‌ی چنین کاهش قیمتی برآید، چه باید بکنید؟ یک پیشنهاد بهتر برای دوره‌ای کوتاه‌تر بدهید. پیشنهاد ۶۰% تخفیف فقط برای روز شنبه را ارائه بدهید.
احتمال فروش محصولات: مکان هایی که برآورد می کنید محصولاتتان در آنجا مشتری دارد بررسی کنید و در آن مکان ها با معرفی محصولات یا خدمات خود سعی کنید سفارش بگیرید.
ارسال رایگان: هزینه پستی ارسال محصولات به نقاط مختلف شهر را به عهده بگیرید.
تنوع و تغییر در روشها: روش های بازاریابی و حتی شکل و متن کارتهای ویزیت، بوروشورها و کاتالوگهای خود را در دوره های مختلف زمانی تغییر و تنوع دهید.
خدمات اضافی: بیاندیشید که چه خدمات اضافی میتوانید به مشتریان خود ارائه دهید که هزینه چندانی برای شما نداشته باشد. چون خدمات خوب همیشگی، برای همه عادی میشود اما خدمات اضافی همیشه به چشم می آید.
تبلیغات اینترنتی: در فروشگاه های اینترنتی و سایت های با بازدید بالا، محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید.

در پایان؛ برای معرفی کار و محصول خود می توانید روی کمک مشاوره ای و تبلیغات دوهفته نامه فریاد خوزستان حساب کنید. جهت مشاوره تبلیغاتی و انجام تبلیغات خود در فضای واقعی خوزستان و فضای مجازی اعم از سایت ها و پیام رسان ها با ما تماس بگیرید: ۰۹۰۳۱۲۹۹۰۴۵

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.