امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 531
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 17 ژوئن 2018 - 20:52 | | ارسال توسط :

مقام مسئول یا سلبریتی بازی؟

مقام مسئول یا سلبریتی بازی؟   یکی از مشکلات اصلی در عرصه تصمیم گیری در باب مسایل زنان در کشور ما، کج فهمی مسایل مرتبط با حوزه زنان است. که این امر خود نشات گرفته از کج اندیشی و صلاحیت دار نبودن متفکران و مسئولین مرتبط با این مقوله است. متاسفانه پرچم داری حقوق زن […]

مقام مسئول یا سلبریتی بازی؟

مقام مسئول یا سلبریتی بازی؟

 

یکی از مشکلات اصلی در عرصه تصمیم گیری در باب مسایل زنان در کشور ما، کج فهمی مسایل مرتبط با حوزه زنان است. که این امر خود نشات گرفته از کج اندیشی و صلاحیت دار نبودن متفکران و مسئولین مرتبط با این مقوله است. متاسفانه پرچم داری حقوق زن و تصمیم گیرندگی این عرصه به دست افرادی در جامعه ماافتاده، که یا با نگاه سطحی وسیاسی کاری بدنبال مطرح کردن دغدغه ها و شعارهای درحد”مَسیح علینژادی”، برای پرکردن سبد رای خود واعوان وانصارشان هستند و یا با نگاه خوش بینانه میتوان گفت تحت تاثیر تفکرات فمنیستی غرب، دچار خطای محاسباتی شده و مبانی فکری و بینش این بزرگواران ژرف تر ازین حد تجاوز نمیکند.

بحث “ورود زنان به ورزشگاه” و یا “حجاب اجباری” و یا “گشت ارشاد” ازین دست مسایل سطحی هستند که متاسفانه فضای رسانه ای و نخبگانی ما را درگیرکرده و تا حدی است که فردی در اندازه معاون حقوقی رییس جمهور را پای بازخواست شدن توسط یک سلبریتی مدعی فمنیست می کشاند!

این نوشتار به این معنا نیست که مسایل یادشده دغدغه نیستند. اما بحث بر سر اولویتها و درست دیدن و بجاپرداختن به مسایل است. در میان انبوه مسایل حقوقی فقهی اجتماعی و فرهنگی که دامن گیر زن امروز است، پرداختن به این دغدغه های دست چندم آن هم در سطح کلان ومدیریتی، جفایی بزرگ به زنان جامعه ماست. ادامه تحصیل، اشتغال زنان، بهداشت و درمان، ازدواج، فرزندآوری، حضور اجتماعی زن، کرامت زن درجامعه، رشد وتعالی فکری وفرهنگی زنان، تبیین درست مسایل فقهی وحقوقی درباب خانواده و طلاق با توجه به شرایط روز جامعه، بحث فعالیت اجتماعی و اقتصادی زنان و نسبت آن بانقش مادری وهمسری و ارایه الگوی مناسب و… تنها گوشه ای از دغدغه هایی است که بانوی ایرانی در زندگی خود با آن روبروست.

خانم شاغلی که از صبح با بیخوابی حاصل ازکارهای خانه در شب قبل، باعجله فرزندش را باچشمانی پف آلود به مهد می برد، و یا هول و عجله ای بیشتر سعی میکند به موقع به محیط کارش برسد، در طول روز با انواع استرس ها و فشارهای محیط کار دست و پنجه نرم کند و حق و حقوق درستی هم نگیرد و خسته تر به خانه برگردد و تازه شغل دومش را در نقش مادری وهمسری آغاز کند و… .

مقام محترم مسول! با قانونی کردن حضور وی در ورزشگاه صرفا جهت تماشای بازی فوتبال، قرار است بارکدامیک ازین خستگی ها و استرس ها را از دوش او بردارید؟  از سلبریتی های زاییده ی دکور و گریم و شهرت  انتظار سطح بالای فکری و عمقی نگری و درست دیدن دغدغه ها نمی رود، اما در جمهوری اسلامی از نماینده و مسئولی که اسم دکتر وحقوق دان و همه چیز دان را یدک می کشند، انتظارها و وظایف فراتر ازین سلبریتی بازی هاست.

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.