امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 625
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 20 جولای 2018 - 15:38 | | ارسال توسط :

معضل ثبت نام کلاس اولیها در مدارس اهواز!

معضل ثبت نام کلاس اولیها در مدارس اهواز!   هرساله که تابستان فرا می رسد مشکلات خانواده ها برای ثبت نام فرزندان محصل آنها هم از راه می رسد! مشکلات خانواده های خوزستان بالاخص خانواده های اهوازی برای ثبت نام فرزندانشان هرساله معضلی است که ظاهراً مسئولین آموزش و پرورش برنامه ای برای پایان دادن […]

معضل ثبت نام کلاس اولیها در مدارس اهواز!

 

هرساله که تابستان فرا می رسد مشکلات خانواده ها برای ثبت نام فرزندان محصل آنها هم از راه می رسد! مشکلات خانواده های خوزستان بالاخص خانواده های اهوازی برای ثبت نام فرزندانشان هرساله معضلی است که ظاهراً مسئولین آموزش و پرورش برنامه ای برای پایان دادن به آن در نظر نگرفته اند.

جمعیت اهواز قریب ۳۰-۴۰ درصد جمعیت کل خوزستان را تشکیل می دهد و همین انبوه و تراکم جمعیت و کمبود مدارس دولتی در مناطق مهم مرکزی اهواز و حواشی، باعث نگرانی خانواده ها می شود که همواره نگران ثبت نام فرزندان خود خاصه کلاس اولی ها هستند که آیا موفق می شوند فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کنند یا خیر؟

کمبود مدارس دولتی در مقطع دبستان و متوسطه اول و دوم و شلوغی مدارس بر اثر تقاضای ثبت نام و کلاس های دوشیفته و پرجمعیت، مردم بخشی از  مناطق را امسال نیز با مشکل مواجه کرده است که در منطقه محل سکونتشان، یا مدرسه ای نیست یا اگر باشد ثبت نام به سختی و گاه با سفارش و منت انجام می شود. در این صورت خانواده مجبور بوده که بچه های خود را در مدارس غیرانتفاعی با هزینه های بالا ثبت نام کنند که تأمین این هزینه ها هم خانواده های متوسط و ضعیف را دچار مشکل جدی می کند.

در مدارس غیر انتفاعی هم برخی مدارس، مراحل مصاحبه و معارفه و تأیید پدر و مادر دانش آموز را ملاک ثبت نام قرار داده و گاهی امتحانات آنها غیراستاندارد بوده و باعث فشار و استرس به کودک یا خانواده می شوند. برخی مدارس غیرانتفاعی هم شرط حضور بیشتر دانش آموز در مدرسه یا کلاس های تابستانه و فوق برنامه را ملاک قرار داده و در نتیجه به لحاظ هزینه ها باعث نگرانی و استرس خانواده ها می شوند. هزینه های مدارس غیرانتفاعی نیز متغیر بوده و خیلی از مدارس غیرانتفاعی، غیر از وجه ثبت نام ، مبلغی را به عنوان “کمک به مدرسه” می گیرند!

کاش مسئولین آموزش و پرورش خوزستان و نواحی چهارگانه اهواز برای این معضل فکری جدی کرده و هم به جهت توسعه و نوسازی و ساخت مدارس جدید در مناطق مرکزی شهر و حواشی آن در مقاطع مختلف، و هم به جهت نظارت جدی بر مدارس دولتی و غیرانتفاعی اقدام فوری و عاجل نمایند و از الان برای سال آینده و سال های آینده در این بخش برنامه ریزی و سرمایه گذاری نمایند.

سوای از مسئولین آموزش و پرورش، دستگاه های ارشد استان اعم از استانداری و فرمانداری و سایرین می بایست فکری به حال این معضل نمایند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.