امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 611
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 20 جولای 2018 - 15:31 | | ارسال توسط :

فوتبال خوزستان بر بام ایران

فوتبال خوزستان بر بام ایران امسال ورزش فوتبال استان ثابت کرد که دود از کُنده بلند می شود. وقتی که یک چهارم تیم های لیگ برتر را تیم های استانی تشکیل می دهند، نشان از ریشه دار بودن فوتبال استان دارد. فوتبال در ایران با خوزستان شناخته شده است. حال که بعد از چندین دوره […]

فوتبال خوزستان بر بام ایران

فوتبال خوزستان بر بام ایران

امسال ورزش فوتبال استان ثابت کرد که دود از کُنده بلند می شود. وقتی که یک چهارم تیم های لیگ برتر را تیم های استانی تشکیل می دهند، نشان از ریشه دار بودن فوتبال استان دارد. فوتبال در ایران با خوزستان شناخته شده است. حال که بعد از چندین دوره دوباره چهار تیم استان (فولاد خوزستان، استقلال اهواز، نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان) در لیگ برتر حضور یافتند، بهترین فرصت برای هنرنمایی ورزش استان است که بتواند تمام ظرفیت ها و استعدادهای فوتبالی اش را به رخ جهانیان بکشاند.

امروزه فوتبال به عنوان یک ورزش حرفه ای و هیجان انگیز هم زمینه سلامتی جسمی و روحی جوانان را فراهم می کند و هم در پرکردن اوقات فراغت و سرگرمی جوانان و نوجوانان مؤثر بوده و فرصت انحراف و اعتیاد و بیماری ها را نمی دهد. همچنین اگر با نگاه اقتصادی و سرمایه گذاری به این پدیده نگاه شود بخش خصوصی و سرمایه گذاران می توانند در این زمینه سرمایه گذاری کرده و درآمدزایی نیز داشته باشند.

ورزش را باید با نگاه یک پدیده اجتماعی و فرهنگی و حتی در عرصه سیاسی به عنوان دیپلماسی عمومی نگریست. در همین ایام تیم ملی فوتبال کشورمان توانسته گفتمان “ما می توانیم” را با زبان ورزش در سطح ملت ۸۰ میلیونی فرهنگ سازی کند و علی رغم همه تحریم ها حتی تحریم کفش و تحریم بازی های تدارکاتی، اقتدار ایرانی را در برابر قهرمانان آفریقا، اروپا و جهان به نمایش بگذارد.

فوتبال خوزستان با ۵ میلیون جمعیت سرشار از جوانانی است که هم در عرصه علم و فناوری و هم درعرصه جبهه و جهاد و هم در عرصه ورزش بارها توان خود را ثابت کرده اند. این نشان از توان و اعتماد به نفس و ظرفیت جوانان خوزستانی است. ظرفیت نیروی انسانی خوزستان در اکثر رشته های ورزشی انکار ناپذیر است و تنها همت مسئولین ارشد و دستگاههای متولی را می طلبد که با حمایت از جوانان خوزستانی در رشته های مختلف، هم به نیازهای جدی جوانان پاسخ گویند و هم زمینه پیشرفت این جوانان را مهیا کنند.

فرصت حضور چهار تیم خوزستانی در لیگ برتر را باید غنیمت دانست و از هم اکنون برای آمادگی این تیم ها در لیگ برتر و برای حفظ سهمیه باید برنامه ریزی جدی کرد. چیزی به آغاز فصل جدید لیگ برتر نمانده و امیدواریم مسئولین استانی بر مبنای عدالت از این ۴ تیم حمایت ویژه کرده و مشکلات ابتدایی و زیرساختی آنها را برطرف نمایند.

لذا زیبنده نیست در شرایط فعلی جوانان و نوجوانان استانی از مشکلاتی چون عدم زمین و سالن های فوتبال محله ای و منطقه ای رنج برده و شهرستان های ما از این امکانات اولیه بی بهره باشند. سازمان جوانان و ورزش که حالا اکثریت مأموریت های آن در زمینه ورزش تدوین شده و به اجرا در می آید وظیفه دارد زمینه ورزش حرفه ای و عمومی را در سطح استان برای همه اقشار فراهم کند..

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.