امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 516
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 17 ژوئن 2018 - 20:43 | | ارسال توسط :

سنابل ورشن؛ سریال عربی که مورد استقبال جدی مردم قرار گرفته است

سنابل ورشن؛ سریال عربی که مورد استقبال جدی مردم قرار گرفته است پای صحبت تهیه کننده سریال عربی سنابل ورشن با تهیه کنندگی عبدالله طرفی هر شب در ماه مبارک رمضان در ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۴۵ دقیقه از سیمای مرکز خوزستان پخش می شود. این سریال عربی که مورد استقبال جامعه عرب خوزستان قرار […]

سنابل ورشن؛ سریال عربی که مورد استقبال جدی مردم قرار گرفته است

سنابل ورشن؛ سریال عربی که مورد استقبال جدی مردم قرار گرفته است

پای صحبت تهیه کننده

سریال عربی سنابل ورشن با تهیه کنندگی عبدالله طرفی هر شب در ماه مبارک رمضان در ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۴۵ دقیقه از سیمای مرکز خوزستان پخش می شود.

این سریال عربی که مورد استقبال جامعه عرب خوزستان قرار گرفته و موضوعات اجتماعي از قبيل : استفاده از كالاي ايراني، صرفه جويي كردن، صله رحم، و رعايت حقوق همسايه،در اين مجموعه بيان شده است.

در همین زمینه فریاد خوزستان مصاحبه ای کوتاه با تهیه کننده این سریال داشته است که در ذیل آمده است.

سلام علیکم؛ خودتان را معرفی کنید

من سیدمهدی سیدفاخر هستم که وظیفه مونتاژ سریال سنابل ورشن را که در حال حاضر از شبکه استانی خوزستان درحال پخش است برعهده دارم و امروز که این مصاحبه را انجام میدهم قسمت هشتم قرار است که پخش بشود.

این چندمین اثر سریالی شماست؟

من ۲۰سال است که در صداوسیمای استان خوزستان درحال فعالیت میباشم و برای اولین بار تصمیم بر این گرفتیم که یک همچین سریالی را به معنای واقعی کلمه تولید بکنیم.گفتم به معنای واقعیه کلمه یعنی اینکه یک گروه کاملا حرفه ای دور هم جمع شدند برای برپایی وتولید این سریال عربی.

هزینه این فیلم را صدا و سیمای خوزستان متقبل شده؟

همانطور که حضرتعالی و خوانندگان محترم میدانند برای ساخت و تولید  هچین سریالی هزینه های هنگفتی لازم است. هزینه هایی برای تامین ابزار فیلم برداری و هرآنچه که مربوط به ساخت فیلم و بازیگر هست. صداوسیمای خوزستان شاید درطول سال نهایتاً بتواند یک سریال تولید بکند وآن هم به زبان فارسی، لذا  تولید همچین سریالی واقعا نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد و نیاز هست که مثلا بخش های خصوصی بیایند و  اسپانسری بکنند.

ولی واقعا توان صداوسیمای استان به تنهایی از پس پشتیبانی این شکل کارها را ندارد.مثلا  این سریال بودجه ای حدود یک میلیارد تومان لازم دارد که به تولید بشود لذا در اوایل کار حتی شده بود که گروه از هزینه های شخصی جهت پیشبرد کار استفاده میکرد تا اینکه خداروشکر جدیدا اسپانسری پیداشد و ازما حمایت کرد.

در مورد خود سنابل ورشن توضیح دهید

این سریال درماه مبارک رمضان درحال پخش است و ۲۵قسمت که هر قسمت ۳۵الی۴۵دقیقه میباشد

خوشبختانه این سریال تا به امروز طرفدار زیادی کسب کرده واین به خاطر اینه که اولا گروه بسیار حرفه ای مشغول کار هستند و دوم اینه که ما کلا در گذشته همچین تولیدی نداشتیم که یک سریال کاملا عربی در ماه مبارک رمضان ودر یکی از بهترین ساعات پخش شبکه استانی خوزستان.

نقش صدا و سیمای خوزستان را در این عرصه چگونه توصیف می کنید؟

صداوسیما بسیار نقش اساسی ومهمی در فرهنگ یک جامعه دارد.شاعر گرانقدر حافظ ابراهیم میگوید که: اعطني مسرحاً اعطيك شعباً مثقفاً. واقعا رسانه نقش بسیار سرنوشت سازی را در جامعه ایفا میکندو میتواندخیلی از مسائل را حل کند. متاسفانه کارفرهنگی که باید و شایدی برای جامعه صورت نگرفته است. وگرنه شما نگاه کنید نوجوان ۱۷ساله ای که خدا میداند در ذهن و مخیله اش چه میگذشت که به تنهایی بیاید و یک اتفاق خیلی ناگوار را برای استان رقم بزند. پس معلومه که کار نکردیم،همه ما مقصر هستیم،اصحاب رسانه مقصرند و حتی شما.

چاره و راه حل این معضلات چیست؟

ازجمله راه های فعالیت فرهنگی همین صداوسیماست،بازیگری و ساخت سریال واقعا تاثیرگذار هستند بر روی جامعه و ماهم خواستیم که از این راه وارد بشویم و به برخی از مسائل اجتماعی استان  بپردازیم.

تشکر میکنیم از رئیس صداوسیمای استان خوزستان که چراغ سبزی به ما نشان دادند و برای ساخت و تولید کارهای   همانند این سریال حمایت کردند. امیدوارم که در آینده پشتیبانی و حمایت از صداوسیما و هنر بازیگری و تولید فیلم به مراتب بیشتر بشود.

متاسفانه ما داریم میبینیم که برخی مراسمات به اصطلاح فرهنگی که در همین جاده ساحلی ما برگزار میشود هزینه های بسیار زیادی دریافت میکنند در حالی که خروجی ندارد ودر اکثر موارد تنها چیز باقی مانده از آنها پاکت های آبمیوه و پوست کیک بر روی زمین است.

و حرف پایانی شما

دعا کنید که ان شالله این آخرین تجربه ی ما نباشد واقعا ما در این زمینه باتجربه شدیم،خیلی از کاستی ها و ضعف ها رو دیدیم،اصلاح کردیم.ومن از همینجا به خوانندگان محترم قول میدهم که اگر درسال آینده از ما حمایت شد و توانستیم کاری این چنینی تولید کنیم مطمئن باشند کاری میکنیم که پای  شبکه خوزستان بنشینند و آن را عوض نکنند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.