امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 556
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 02 جولای 2018 - 0:30 | | ارسال توسط :

سانسور امام در صدا و سیما

سانسور امام در صدا و سیما صدای آرام پیرمردی در گوش یک ملت خانه کرده که قلب هایشان را با هم و با تمام خوبی ها پیوند می زند. صدایی که به دور از تمام آلایش ها و پیرایش های رسانه ای، ساده و صمیمی و بااقتدار، تاریخ را به لرزه درآورد. صدایی که انقلاب […]

سانسور امام در صدا و سیما

سانسور امام در صدا و سیما

صدای آرام پیرمردی در گوش یک ملت خانه کرده که قلب هایشان را با هم و با تمام خوبی ها پیوند می زند. صدایی که به دور از تمام آلایش ها و پیرایش های رسانه ای، ساده و صمیمی و بااقتدار، تاریخ را به لرزه درآورد. صدایی که انقلاب آفرید و روح الله ملت آزاده شد. صدایی که از حسینیه ساده و کوچک جماران تمام بوق های تبلیغاتی دشمنان را ناکار میکرد و حرف هایی از جنس ایستادگی و پیروزی را به گوش مظلومان عالم می رساند.

تحلیل های ریز و دقیق، اولتیماتوم های هراس افکن، نظرات کارشناسانه فقهی، دستورات مهم اجتماعی و… همه و همه آن چیزی بود که خمینی را به عنوان بزرگ‌مرد استوار روزگار معاصر به دنیا شناساند. بی گمان سخنان آن روز روح الله، چراغ راه امروز و فردای انقلاب و انقلابی هاست و چشمه ی جوشانی ست که دقت و‌ کنکاش در مفاهیم آن گام های مسیر انقلابی گری را استوارتر می‌نماید.

اما…

اما متاسفانه در سال‌های اخیر با کاهش چشم گیر پخش این سخنرانی ها از رسانه ملی مواجه هستیم. به گونه ای که کودکان ما گاه صدای امام را تشخیص نمی‌دهند. معدود سخنرانی های پخش شده هم اکثرا به مسائل اخلاقی اختصاص دارند که با پخش گزینشی آنها، چهره ای غیرسیاسی و غیرانقلابی از امام در ذهن نسل جدید نقش می بندد حال آنکه خصوصیت تحسین برانگیز امام راحل، جامع الشرایط بودن شخصیت والایشان بود.

شخصیتی که در عین عرفان، فلسفه می‌دانست و در عین اسلام، سیاست. مهربان بود و مقتدر، با اشک مادر شهید اشک می ریخت و در مقابل سران استکبار چنان با اقتدار می ایستاد که دنیای مستبدشان را به سخره میگرفت.

هرچند مدتی ست مستندهایی از سیره عملی امام روح الله به کوشش نیروهای انقلابی موجود در صداوسیما ساخته و پخش شده که در روزهای خاص به نمایش درمی‌آیند اما این مقدار در برابر سیل توهین ها و تخریب های رسانه های معاند بسیار ناچیز می باشد. در دنیایی که هر روز با شایعه ای تازه به منظور خدشه دار کردن ساحت بزرگان انقلاب روبرو هستیم، به نظر می رسد بهترین راه مقابله رساندن منابع اصیل و مواجه کردن اندیشه ها با اصل سخنان و تفکرات آنان می باشد که گفته اند:

آفتاب آمد دلیل آفتاب / گر دلیلت باید از وی رو متاب

زهرا آراسته نیا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.