امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 28 September , 2020
امروز : دوشنبه, ۷ مهر , ۱۳۹۹ - 11 صفر 1442
شناسه خبر : 563
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۰:۳۵ | | ارسال توسط :

ناکتین و مارقین و قاسطین انقلاب

ناکتین و مارقین و قاسطین انقلاب در ۵ سال حکومت اما علی علیه السلام ، سه گروه با امیر المؤمنین مواجه شدند: گروه قاسطین؛ یعنی بنی امیّه و اهل شام.( عمروعاص و معاویه). این‌ها اهل عملِ به ظلم و روش ظالمانه بودند؛ كارشان هم با امیر المؤمنین به شدّت ظالمانه بود. این دسته افرادی بودند […]

ناکتین و مارقین و قاسطین انقلاب

ناکتین و مارقین و قاسطین انقلاب

در ۵ سال حکومت اما علی علیه السلام ، سه گروه با امیر المؤمنین مواجه شدند:

گروه قاسطین؛ یعنی بنی امیّه و اهل شام.( عمروعاص و معاویه).

این‌ها اهل عملِ به ظلم و روش ظالمانه بودند؛ كارشان هم با امیر المؤمنین به شدّت ظالمانه بود. این دسته افرادی بودند که از ابتدا فاسد بودند و فسادشان آشکار بود . قاسطین افرادی بودند که نه علی (ع) را می خواستند و نه عدل را . یعنی نه حکومت و حاکم را قبول داشتند و نه شیوه حکومت را.

گروه  ناكثین- بیعت‌شكنان- بودند؛

یعنی همرزمان و دوستان قدیمی امیر المؤمنین كه طاقت عدالت او را نیاوردند و با او درافتادند؛ كسانی كه علی را می‌شناختند و به او اعتقاد داشتند. بعضی از آن‌ها حتّی در روی كارآمدن امیر المؤمنین هم نقش داشتند و با او بیعت كرده بودند؛ اما طاقت عدالت امیر المؤمنین را نیاوردند و با او درافتادند؛ چون دیدند آن حضرت به آشنایی و سابقه و رفاقت توجّهی نمی‌كند. مثل طلحه و زبیر که در زمان عثمان ثروت زیادی اندوخته بودند و در زمان امام علی دستشان از بیت المال کوتاه مانده بود. علی را بدون عدل می خواستند.

یك گروه هم مارقین بودند؛

یعنی آن جمعیت افراطی و متعصّب در نظرات خود؛ بدون اینكه اعتقاد دینی آن‌ها ریشه‌ معرفتیِ درستی داشته باشد. مارقین افرادی بودند که عدل را بدون علی (ع) می خواستند.
به اشتباه، مارقین را افراد مقدّس‌مآب می‌نامند. مسأله‌ی مقدّس‌مآبی نیست- در بین اصحاب امیر المؤمنین كسانی بودند كه از آن‌ها خیلی مقدّس‌تر بودند- مسئله این است كه كسانی تفكّر و دیدی دارند كه با ظواهر دین هم سازگار است، اما ریشه‌ی معرفتی ندارد و عمیق نیست. این‌ها شناخت ندارند تا بتوانند در موارد اشتباه، خود را از انحراف نجات دهند. که همان خوارج بودند.

اما آنچه امروز انقلاب ایران با  ان روبه روست همین سه دسته هستند :

قاسطین هم در داخلند و هم در خارج ، مارقین و ناکثین جبهه داخلی و خودی (منتها خودی‌های فریب خورده و به دام افتاده یا به دام ثروت‌طلبی و مقام‌خواهی و عقده‌های خودشان، یا به دام جهالتها و حماقتها و تعصّب‌های خودشان)  هستند و ۳ هدف مرحله‌ای و مقطعی را دنبال میکنند:

اوّل، عبارت است از تخریب وحدت ملی؛ یكپارچگی ملت ایران را بشكنند و تخریب كنند.

دوم، تخریب ایمان و باورهای كارساز در دل مردم؛

یعنی به تخریبِ ایمانها و باورها و اعتقاداتی كه این ملت را از یك ملت عقب افتاده‌ی توسری‌خور، به یك ملت پیشرو و شجاع و میدان دار در دنیا تبدیل كرد، بپردازند. این حركت، با اعتقادات و باورهایی انجام گرفت؛ بدون این باورها كه انسان حركت نمی‌كرد و این ملت پیش نمی‌رفت. دشمن می‌خواهد این باورها را در ذهن ملت ما تخریب كند.

سوم، تخریب روح امید و تخریب آینده در ذهن مردم.

  • افرادی که نه عدل را می خواهند و نه علی را ( قاسطین)،

در خارج خود را نشان می دهند و دشمن اصلی است در جبهه‌ی جهانی، در جبهه‌ی بین‌المللی، به‌عنوان یك عضو وفادار سازمان جاسوسی سیای امریكا، یا موساد صهیونیستها. كاملًا چهره‌ی او آشكار است؛ حرف هم می‌زند، حقایق را هم می‌گوید اپوزسیون نظام هستند (فتنه گران ۸۸ مانند سلطنت طلبان ، منافقین ، سکولار ها ، طیف اصلاح طلبان جدا شده از نظام) . اینان کلیت نظام را قبول ندارند و حکومت مورد نظر آنها حکومتی غیر از اسلامی است و عدل را هم در کل قبول ندارند و این را می توان از سابقه آنها به راحتی فهمید . اما افراد فریب خورده در داخل که با اینها همراه می شوند خود را نشان نمی دهند و افرادی قابل ترحم هستند.

  • افرادی که علی را بدون عدل می خواهند( ناکثین) ساکتین فتنه هستند .

همان طور که از سابقه کاری و مالی و شیوه زندگی ساکتین فتنه پیداست این دسته حاکم را قبول دارند ولی عدل را نمی خواهند زیرا مانع قدرت طلبی و زر اندوزی ایشان است . گروهی که در زمان حیات مبارک حضرت امام خمینی سلام‌الله علیه با پرچم مجمع روحانیون مبارز در تمامی عرصه‌های حاکمیت، حضوری پررنگ داشته و خود را انقلابی و تمام جناح‌های دیگر را غیرانقلابی و مصداق اسلام امریکایی معرفی می‌کردند. این جماعت که همه سرمایه سیاسی خود را روی قائم‌مقامی منتظری سرمایه‌گذاری کرده بود پس از ارتحال حضرت امام (ره) و نابودی سرمایه سیاسی خود کنج عزلت و انزوا گزیدند اما با رأفت حضرت امام خامنه‌ای در سال ۷۶ مجدداً به حاکمیت بازگشتند. ضد امپریالیست‌های دیروز در حیات سیاسی جدید با چهره و نقشی متفاوت، به هم‌آغوشی با شیطان بزرگ رو آورده و طی هشت سال مسئولیت چهره‌ای سیاه و فتنه‌گون از خود ترسیم کردند و با طراحی و اجرای فتنه‌های متعدد کارنامه‌ای سیاه از خود به جا گذاشتند.

دیده شد عده ای که در فتنه ۸۸ موضع گیری نکردند و خطشان را جدا ننمودند و دوست و حامی سران فتنه باقی ماندند. اینک حلقه ناکثین و زخم خورده‌های از حماسه ۹ دی که خود را در تمامی برنامه‌ها: «تطهیر فتنه‌گران»، «تحریف کودتا و فتنه»، «فریب افکار عمومی و مردم» و «رفع حصر» و… ناکام دیده‌اند با استفاده از ظرفیت‌های در اختیار در دولت خود را برای توطئه‌ و ایفای نقشی جدید در فتنه آینده و تضمین سهم خود آماده می‌کنند

  • افرادی که عدل را بدون علی می خواهند گروه انحرافی هستند( مارقین) . اینان عدل را قبول دارند و بر لزوم اجرای آن تاکید می کنند ولی حاکمیت را قبول ندارند و به همین خاطر در ورطه سقوط افتاده اند . این نوع تفکر بلاخره سر از فساد بیرون می آورد زیرا بصیرت و عقل کافی موجود نیست و کسی هم که بصیرت ندارد در بزنگاه های حساس به چاه فساد فرو خواهد افتاد .( فتنه مشاییزم)

لیلا خسروی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.