امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 572
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 02 جولای 2018 - 0:45 | | ارسال توسط :

خوزستان به مثابه توپ چهل تکه

خوزستان به مثابه توپ چهل تکه   استان پهناور خوزستان از دیرباز مورد چشم طمع دشمنان بوده است. ولی مردم خوزستان یکپارچه و هم صدا چشم آنها را کور کرده اند. خوزستان باید در عین کثرت شهرستانها و قومیت ها، وحدت همگانی و ملی داشته باشد. پیشرفت و رشد خوزستان مبتنی بر شعار “یکی برای […]

خوزستان به مثابه توپ چهل تکه

خوزستان به مثابه توپ چهل تکه

 

استان پهناور خوزستان از دیرباز مورد چشم طمع دشمنان بوده است. ولی مردم خوزستان یکپارچه و هم صدا چشم آنها را کور کرده اند. خوزستان باید در عین کثرت شهرستانها و قومیت ها، وحدت همگانی و ملی داشته باشد. پیشرفت و رشد خوزستان مبتنی بر شعار “یکی برای همه و همه برای یکی می باشد.” تمام تلاش شهرستان ها باید برای اعتلای خوزستان و کل سرمایه خوزستان باید برای پیشرفت همه شهرستان ها باشد.

تعصبیت قبیله ای و قومی مختص دوران جاهلیت می باشد. ناسیونالیستی هم مختص نازی ها! ما مسلمانیم و ملاک برتری هم بر اساس ایل و تبار نیست. خوزستان به مثابه یک توب چهل تکه فوتبال است که با کنار هم بودنشان معنا پیدا می کنند. اگر یکی از چهل تکه ها زخمی بشود و لطمه ببیند کل ماهیت توپ با پنچر شدن از هم می پاشد.

تمامیت خواهی شهرستانی یک اختلال روانی است. افرادی که تمام امکانات و تسهیلات را برای خود می خواهند دچار خودشیفتگی محلی شده اند.

مگر نه دین ما اساس انسانیت را بر مبنای این حدیث بنا گذاشته:” هر آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و هر آنچه برای دیگران نمی پسندی برای خودت هم مپسند”. پس چرا عده ای که به اصطلاح جا نماز آب می کشند و ادعای دیانت و تقوایشان گوش فلک را پر کرده است، همچون افراد دوران جاهلیت با تعصب های کور کورانه و خوی استکبارانه درصدد تحقیر بعضی قومیت ها و شهرستان ها بر می آیند و همانند بعضی از اصحاب رسول خدا(ص)که در مقابل تقسیم عادلانه بیت المال توسط امیرالمومنین اعتراض کردند و سهم خود را از غنایم جنگی بیشتر می دانستند، زیاده خواهی می کنند. خدای نکرده رفتار بعضی از مسئولین با بعضی شهرستان ها، شبیه رفتار اسرائیلی ها با فلسطینی ها نشود. و همانند قوم یهود خودشان را نژاد برتر ندانند.

 

متاسفانه در استان با این همه بودجه و سرمایه هایی که وجود دارد مشاهده می شود که مناطق و شهرستان های محروم سهم کمتری از بودجه ها نصیبشان می شود و شهرستان هایی که از جهت مبلمان شهری، اشتغال و امکانات در جایگاه بالاتری قرار دارند، بودجه بیشتری به سمت آنها سرازیر می شود.

 

این سنت شوم حاصل این است که عده ای اختاپوس وار بر پست های کلیدی چمبره زده اند و اکثر تسهیلات را به اسم شهرستان های خودشان مصادره می کنند. استان خوزستان از جهت تبعیض شهرستانی و تقسیم ناعادلانه ثروت، مینیاتوری از  کشور ایران است. وقتی ما خوزستانی ها به همدیگر رحم نمی کنیم و مسئولین همه را با یک نگاه عادلانه نمی نگرند، چطور انتظار داریم که مسئولین کشوری هوای استانمان را داشته باشند.

 

در عین حال مردم خوزستان از جهت وحدت و مقاومت همچنان بر تارک تاریخ خواهند درخشید و اجازه هیچ گونه تفرقه و دست درازی به بد دلان را نخواهند داد. نقطه مرکزی و کانون وحدت ما در وهله اول شیعه بودن ما و سپس خوزستانی بودنمان است. پس امید می رود که هم مردم و هم مسئولین به این عروه الوثقی چنگ بزنند و از هر گونه تمامیت خواهی، نگاه غیرعادلانه و خودشیفتگی خودداری کنند. این رمز موفقیت و پیشرفت استان ما می باشد. و هر مسئولی بخواهد خارج از این دایره وحدت، حرکت و رفتاری انجام بدهد در حق استان خیانت کرده است.

 

حسین رئیسی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.