امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 640
  پرینتخانه » جاذبه ها و دیدنی های خوزستان تاریخ انتشار : 20 جولای 2018 - 15:54 | | ارسال توسط :

تشکوه رامهرمز؛ یک پدیده طبیعی دیدنی

تشکوه رامهرمز؛ یک پدیده طبیعی دیدنی اگر شیفته ی طبیعت و دیدن مناظر شگرف طبیعی هستید پیشنهاد من به شما تشکوه است این جاذبه ی گردشگری در میراث ملی ثبت شده است. در جاده رامهرمز به سمت باغملک و رودزرد، قبل از رسیدن به رودزرد به سمت بخش ابوالفارس حرکت کنید. در مسیر خیجه (روستای […]

تشکوه رامهرمز؛ یک پدیده طبیعی دیدنی

تشکوه رامهرمز؛ یک پدیده طبیعی دیدنی

اگر شیفته ی طبیعت و دیدن مناظر شگرف طبیعی هستید پیشنهاد من به شما تشکوه است این جاذبه ی گردشگری در میراث ملی ثبت شده است.

در جاده رامهرمز به سمت باغملک و رودزرد، قبل از رسیدن به رودزرد به سمت بخش ابوالفارس حرکت کنید. در مسیر خیجه (روستای خدیجه) و ماماتین بعد از روستای گنبدلران، کوهی آتشین وجود دارد که از گذشته‌های دور تاکنون شبانه روز می سوخته و مردمِ محلی به این کوه «تشکوه» می‌گفتند..

بدین ترتیب تشکوه در شرق شهرستان رامهرمز در فاصله ۶ کیلومتری روستای ماماتین در جاده رامهرمز ــ ابوالفارس واقع شده است، به گفته کارشناسان زمین شناسی، دلیل شعله ور شدن آتشِ کوه، گوگرد موجود در زمین و متصاعد شدن گاز طبیعی از عمق زمین به سطح زمین است. گازهای هیدروکربن از لایه های مختلف زمین عبور می کند و از هر درز و شکافی در سطح زمین به بیرون شعله ور می شود به طوری که در شب، نور سوختن این گاز بیشتر دیده می شود و منظره‌ای فوق العاده را به وجود می آورد.

روشنی آتش این کوه در تاریکی شب جلوه زیبایی به منطقه می دهد به گونه ای که تا به حال توانسته گردشگران زیادی را در ساعات شب به سوی خود بکشاند. مسئله قابل توجه برای گردشگران این است که در مجاورت این آتش کوه به دلیل وجود گاز متصاعد شده در هوا نمی توان آتش دیگری روشن کرد.

متاسفانه گردشگران داخلی و خارجی برای رسیدن به این منطقه با مشکلاتی مواجه‌اند. عدم راهنمایی و ارائه نقشه صحیح و عدم وسایل مناسب جهت حمل و نقل گردشگران جزو مشکلات جدی است. آنان وقتی از مردم محلی کمک می گیرند چون هیچ تابلویی برای نشان دادن این جاذبه گردشگری خوزستان وجود ندارد با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

این مکان برای گذراندن ساعتی از سفر و گرفتن عکس های یادگاری خصوصا در هنگام غروب آفتاب بسیار توصیه مشود. هر ساله گردشگران زیادی به ویژه در فصل زمستان و اوایل بهار از این مکان بازدید میکنند.

اما متاسفانه در اطراف این مکان بی نظیر هیچ جایگاهی برای استراحت و اقامت وجود ندارد و هیچ گونه خدماتی به بازدیدکنندگان ارائه نشده و از مکانی که ثبت ملی شده هیچ درآمد زایی برای شهرستان نمی شود! کوه های آن منطقه فاقد درخت می باشد شاید کاشت درخت در آن اطراف به جذب گردشگر در آن منطقه کمک بیشتری کند زیرا که آرمیدن در سایه ی درختان از عوامل مهمی است که گردشگران را برای انتخاب و رفتن به یک مکان تشویق می کند علاوه بر کاشت درختان مناسب، میتوان اقدام به ساختن زیرساخت های اقامتی دیگری مانند آلاچیق و سرویس بهداشتی نمود تا به این ترتیب رفاه حداقلی را برای گردشگران عزیز فراهم شده باشد این اقدامات میتواند به صورت خصوصی یا دولتی انجام شود.

نیلوفر اردشیری

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.