امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 637
  پرینتخانه » پرونده ویژه تاریخ انتشار : 20 جولای 2018 - 15:53 | | ارسال توسط :

از خط گرم تا نوسازی تجهیزات تولید و انتقال و توزیع برق و احداث نیروگاههای سیکل ترکیبی برای تولید برق

راهکارها و پیشنهادات برای جلوگیری از خاموشی ها: از خط گرم تا نوسازی تجهیزات تولید و انتقال و توزیع برق و احداث نیروگاههای سیکل ترکیبی برای تولید برق در جمع بندی مطالبی که در پرونده ویژه این شماره از فریاد خوزستان بیان شد، باید گفت راه حل مشکل خاموشی های ایام گرم سال بصورت کلی […]

از خط گرم تا نوسازی تجهیزات تولید و انتقال و توزیع برق و احداث نیروگاههای سیکل ترکیبی برای تولید برق

راهکارها و پیشنهادات برای جلوگیری از خاموشی ها:

از خط گرم تا نوسازی تجهیزات تولید و انتقال و توزیع برق و احداث نیروگاههای سیکل ترکیبی برای تولید برق

در جمع بندی مطالبی که در پرونده ویژه این شماره از فریاد خوزستان بیان شد، باید گفت راه حل مشکل خاموشی های ایام گرم سال بصورت کلی دو بخش است؛ بخش اول وظایف دولت و مسئولین و بخش دوم وظایف مردم.
آنچه مربوط به مدیران است:
۱٫جدیت در عملی ساختن وعده هایی است که بیان کرده اند و در گزارش مرور کردیم. نیروگاه های سیکل ترکیبی با سرعت هرچه تمام تر باید به اتمام برسند و استاندار محترم همانطور که گفته شد پیگیر این موضوع است، پای حق مردم خوزستان در اختصاص نیافتن خاموشی بابرنامه بایستد.
۲٫بروزرسانی و بهسازی تجهیزات باید از اولویت های وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان باشد و با سرعت و پیگیری شبانه روزی انجام گیرد. قابل قبول نیست که این همه خاموشی حادثه ای در استان اتفاق بیافتد و باز تغییر چشمگیری اتفاق نیافتد.
۳٫تخصیص اعتبار خط گرم و سایر تجهیزات مورد نیاز.
۴٫در حال حاضر برخی شهرستان ها خاموشی با برنامه دارند و گفته شده احتمال دارد با گرمتر شدن هوا این مساله بیشتر شود. توقع است با استفاده از سیستم های اطلاع رسانی عمومی که در دسترس همه مردم هست، زمان و مدت قطعی برق به مشترکین خبر داده شود که نتیجه آن از یک سو کاهش نارضایتی و از سوی دیگر کاهش تماس های تکراری از یک منطقه در هنگام اعمال خاموشی ست.
نمایندگان استان می توانند جهت دریافت مجوز ساخت نیروگاههای سیکل ترکیبی و حرارتی برای مناطق حوزه انتخابیه خود که هم مشکل تولید برق استان را حل می کند و هم اقدامی برای اشتغال زایی جوانان منطقه خودشان است اقدام فوری و جدی نمایند. نمایندگان استان همه با هم می توانند جهت تخصیص اعتبارهای مجزا از بودجه سالانه برق استان، جهت خرید تجهیزات جدید و بهسازی زیرساخت ها اقدام کنند. البته این به نتیجه نمی رسد مگر تعامل جدی و جهادی مسئولین دولتی استان و مسئولان برق منطقه ای با نمایندگان استان.
اما بخشی از کار به عهده مردم است. امروز بشدت نیازمند اصلاح الگوی مصرف هستیم. همکاری مردم در مدیریت مصرف برق می تواند کمک بالایی به تعدیل پیک مصرفی و رسیدن برق به همه همشهریان داشته باشد.
مدیران و کارشناسان برق توصیه های کاربردی برای مدیریت مصرف خانگی و تجاری بیان کرده اند:
۱٫ در ساعت پیک یعنی ۱۳ تا ۱۷، که خاص خوزستان است و پیک شبانه سراسری کشور از وسایل پرمصرف مثل سشوار، اتو، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، مایکروفر و جاروبرقی استفاده نکنند آن را به ساعت های کم باری موکول کند.
۲٫ کولرها را بجای درجه ۱۶، روی ۲۴ قرار دهند.
۳٫ در بخش تجاری از وسایل روشنایی کم مصرف استفاده کنند.
۴٫ در طول روز از حداکثر روشنایی طبیعی بهره مند شوند.

فریاد خوزستان بعنوان رسانه ی انقلابی استان از تلاش های مدیران برق استان و استاندار محترم قدردانی میکند. اما با جدیت و دقت اقدامات آنان را رصد می نماید و به مردم شریف خوزستان گزارش خواهد داد تا به وضعیت مطلوب که در برنامه ها وعده و بیان شد برسیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.